Search

Programma van de editie 2023

inspiratie, trends, ontdekking

Het programma is een heel belangrijk aspect voor de identiteit van de vakbeurs: er wordt bij de voorbereiding van iedere nieuwe editie dan ook bijzonder veel aandacht aan besteed. Seminarie of demo’s, neem de tijd om de trends en ontwikkelingen van uw beroep te ontdekken.

Het programma is een heel belangrijk aspect voor de identiteit van de vakbeurs: er wordt bij de voorbereiding van iedere nieuwe editie dan ook bijzonder veel aandacht aan besteed. Seminarie of demo’s, neem de tijd om de trends en ontwikkelingen van uw beroep te ontdekken.

loading...

Het programma is in uitvoering. Schrijf u in voor de newsletter en blijf op de hoogste wanneer het programma online staat !
View as list

Zondag 6 februari

Wedstrijd 'De Belgische Beenhouwerij'

Thema 2022 : gekookte hammen

Georganiseerd door De Belgische Beenhouwerij vzw

10.00-17.00

Espace Métiers

Prijsuitreiking om 17u30

Maandag 7 februari

Wedstrijd “Het Gouden Mes”

Georganiseerd door De Landsbond der Beenhouwers

14.00-17.00

Espace Métiers

Prijsuitreiking om 17u30

HET E-COMMERCE ONTBIJT

U had moeilijkheden tijdens de crisis van COVID-19, u vraagt zich af hoe u terug kunt komen dankzij de technologische vooruitgang… U stelt zich 1.001 vragen over e-commerce en hoe u uw succes kunt maximaliseren en elke euro die u investeert kunt optimaliseren. De lockdown zal de Belgen ertoe hebben aangezet nog meer een beroep te doen op e-commerce. Een hele reeks nieuwe consumenten is online gaan kopen: 48% van de nieuwkomers op het web heeft in tijden van crisis de portemonnee getrokken via e-commerce. U leert de 5 strategische geheimen die de e-commerce een boost geven van onze E-net Business klanten. Maar ook eenvoudig te implementeren strategieën voor uw e-commerce.

10.30-12.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

informatiebijeenkomst - Tremplin 24 subsidies

Er wordt u een informatievergadering voorgesteld in de vergaderzaal van HAL 1 over de Tremplin 24+-maatregel. Deze subsidie, ten bedrage van 1000 euro per maand, is in het leven geroepen om de door de gezondheidscrisis getroffen werkgevers te helpen bij hun behoefte aan arbeidskrachten en om de gevolgen daarvan voor langdurig werkzoekenden te beperken. De maatregel zal slechts voor een beperkt aantal voltijdequivalenten (VTE’s) beschikbaar zijn en worden vrijgegeven.

13.30-14.00

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

De kracht van e-commerce: consumentenbestedingen in de lift

De BeCommerce Market Monitor geeft de laatste feiten en cijfers over de Belgische consumentenmarkt in twintig gevestigde marktsegmenten. Hoeveel geeft de consument online uit? Welke sectoren zijn verantwoordelijk voor de toename van de online uitgaven? Welke betaalmethode en welk betaaltoestel verkiezen de Belgen? Sofie Geeroms geeft u de antwoorden en aanknopingspunten om uw omzet via e-commerce te verhogen.

13.30-14.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Hoe blockchain een revolutie teweeg zal brengen in de voedingssector

Wat is blockchain? U hebt de term vast wel eens horen vallen in verband met Bitcoin. Het is waar dat Bitcoin van deze technologie gebruik maakt, maar blockchain heeft veel bredere toepassingen, waaronder de voedingssector. Blockchain kan u helpen bij het traceren van een product van productie tot op het bord van de consument of bij het optimaliseren van uw productieketen en het identificeren van zwakke punten daarin. Frank Mestdagh van de “Ici” winkels zal uitleggen hoe dit instrument een revolutie teweeg zal brengen in de voedingssector.

14.30-15.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Website, E-commerce, Digitale Marketing

Tijdens de gezondheidscrisis zijn websites en digitale marketingkanalen uitgegroeid tot noodzakelijke instrumenten voor professionals uit de voedingssector en de detailhandel om hun bedrijf draaiende te houden. Hebt u tijdens de crisis in allerijl de stap naar web- en digitale marketing gezet of bent u van plan dit project in de nabije toekomst voort te zetten? Dan geeft deze conferentie een overzicht van de instrumenten die nu als essentieel worden beschouwd voor een levensmiddelenbedrijf dat online aanwezig wil zijn, gezien en gevonden wil worden op het web. Maar ook voor bedrijven die doeltreffend wil inspelen op de behoeften van zijn klanten. Een van de vragen die tijdens deze conferentie aan bod kwamen, was welke kanalen moeten worden gebruikt om op het web gezien en gevonden te worden? Hoe te kiezen tussen al deze kanalen? Moet mijn website een een e-commerce site?

15.30 - 16.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Sociale netwerken in 2022

  • Sociale netwerken zijn nu onmisbare communicatievectoren voor professionals in de horecasector. In deze steeds veranderende wereld zal Fabrice Dantinne u een overzicht geven van de beste praktijken en innovaties om u te helpen het beste uit sociale media te halen, met adviezen die u direct kunt toepassen:
  • Community animatie: hoe activeer je optimaal je klanten op Facebook, Instagram, Whatsapp…
  • Tik Tok, Snapchat, Pinterest: wat zijn de kansen van deze opkomende sociale netwerkspelers?
  • Adverteren op sociale netwerken: hoe optimaliseert u uw budget en werft u meer klanten dankzij de kracht van advertentieplatforms.

16.30 - 17.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Dinsdag 8 februari

HET E-COMMERCE ONTBIJT

U had moeilijkheden tijdens de crisis van COVID-19, u vraagt zich af hoe u terug kunt komen dankzij de technologische vooruitgang… U stelt zich 1.001 vragen over e-commerce en hoe u uw succes kunt maximaliseren en elke euro die u investeert kunt optimaliseren. De opsluiting zal de Belgen ertoe hebben aangezet nog meer een beroep te doen op e-commerce. Een hele reeks nieuwe consumenten is online gaan kopen: 48% van de nieuwkomers op het web heeft in tijden van crisis de portemonnee getrokken via e-commerce. U leert de 5 strategische geheimen die de e-commerce van onze E-net Business klanten een boost geven en eenvoudig te implementeren strategieën voor uw e-commerce.

10.30-12.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Wat kan er helpen om uw bedrijf te digitaliseren?

Wilt u uw bedrijf digitaliseren, maar weet u niet waar u moet beginnen? Welke steun en hefbomen zijn specifiek voor de levensmiddelendetailhandel beschikbaar? Welke diensten biedt Digitaal Wallonië aan op het vlak van digitale transformatie? Dit zijn slechts enkele van de vragen die zullen worden beantwoord tijdens deze conferentie die wordt georganiseerd door onze partner Digital Wallonia. De thema’s bedrijfscheques, het in kaart brengen van de elektronische handel in Wallonië en digitale handel zullen aan bod komen. Over Digitaal Wallonië Digitaal Wallonië is de digitale strategie van Wallonië en heeft tot doel digitaal in Wallonië te promoten als een essentiële motor van transformatie voor het leven in de maatschappij en het bedrijfsleven. Meer informatie vindt u hier: www.digitalwallonia.be/nl

13.30-14.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Infopole

Wilt u uw bedrijf digitaliseren, maar weet u niet waar u moet beginnen? Welke steun en hefbomen zijn specifiek voor de levensmiddelendetailhandel beschikbaar? Welke diensten biedt Digitaal Wallonië aan op het vlak van digitale transformatie? Dit zijn slechts enkele van de vragen die zullen worden beantwoord tijdens deze conferentie die wordt georganiseerd door onze partner Digital Wallonia. De thema’s bedrijfscheques, het in kaart brengen van de elektronische handel in Wallonië en digitale handel zullen aan bod komen. Over Digitaal Wallonië Digitaal Wallonië is de digitale strategie van Wallonië en heeft tot doel digitaal in Wallonië te promoten als een essentiële motor van transformatie voor het leven in de maatschappij en het bedrijfsleven. Meer informatie vindt u hier: www.digitalwallonia.be/nl

13.30-14.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Verhoog de zichtbaarheid van uw bedrijf met Google My Business en SEO

Google is voor elke horecazaak een strategisch kanaal geworden om klanten te bereiken wanneer zij op zoek zijn naar een goede tafel voor een avondje uit of een hotelkamer voor hun vakantie. Tijdens deze conferentie zullen we de mogelijkheden verkennen die Google My Business biedt om uw bedrijf lokaal te positioneren en zo de contactpunten met potentiële klanten te verveelvoudigen. We zullen ook enkele SEO-principes bekijken die u onmiddellijk op uw website kunt toepassen om de positie ervan in de zoekresultaten te verbeteren.

15.30-16.30

Digitaal Paviljoen - Conferentiezaal

Onze partners

Om optimaal in te spelen op de verwachtingen van het publiek wordt het programma ieder jaar opgesteld in samenwerking met de belangrijkste federaties en spelers uit de sector, hetgeen onbetwistbaar voor een grote meerwaarde zorgt.
Scroll naar top